ویدئو | چگونه درخواست تقسیط مالیات بدهیم؟ نحوه محاسبه قبض برق مشترکان پرمصرف | تعرفه‌های پلکانی مشمول چه کسانی می‌شود؟ مسکن کارگران در دستور کار جدی وزارت تعاون توضیحات رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره مصوبه ساماندهی استخدام کارکنان دولت (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت دلار فردا پجشنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | روند رنج دلار در بازار رکودی ارز ادامه دارد؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | بازار سکه به کما رفت بانوان ایرانی چه ایده هایی در مجمع کارآفرینی بریکس مطرح کردند؟ اعلام ساعت کاری جدید بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) همه چیز درباره بازی تلگرامی همستر + آموزش دریافت سکه‌های بیشتر ادامه روند خروج پول حقیقی از بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تنوع فایل‌های ارزان و گران مسکن در منطقه ابوطالب مشهد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال | حباب سکه باد کرد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) آیا بازی همستر کامبت کلاهبرداری است؟ آموزش ثبت، تایید و انتقال چک در سامانه صیاد هزینه تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت در مشهد و خراسان رضوی افزایش یافت + جزئیات ارزان‌ترین خودروی صفر ایرانی چند؟ (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) مرجع رسیدگی به اختلاف پیمانکاران و دستگاه‌ها مشخص شد واریزی ۱۴ میلیونی دولت برای دارندگان سهام عدالت از شنبه دلارزدایی، گام اول توسعه تجارت با همسایگان توزیع برنج و شکر تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) ۱۶۰ هزار مسکن ملی در استان درحال ساخت است یک پیش‌بینی مهم از آینده نرخ ارز (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) ضرب‌الاجل دوهفته‌ای بانک مرکزی برای رعایت نرخ سود بانکی یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ چه روزی واریز می‌شود؟ + جزئیات
سرخط خبرها

سرمایه‌ها در حال خروج از بازار خودرو | بازار خودرو در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟

  • کد خبر: ۱۶۴۴۴۷
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
سرمایه‌ها در حال خروج از بازار خودرو | بازار خودرو در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟
با اقدامات و سیاستگذاری‌های انجام‌شده در بازار خودرو به‌نظر می‌رسد این بازار از حالت سرمایه‌ای بودن در حال خروج است و بسیاری در این بازار فروشنده شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، تغییرات زیر در بازار خودروی کشور پس از چند سال سبب شده است که بسیاری در این بازار فروشنده شوند و به‌نظر می‌رسد سرمایه‌ها در حال خروج از این بازار است، اما تغییراتی که سبب می‌شود خودرو در سال جاری از سرمایه‌ای بودن خارج شود چیست:

۱ ـ بعد از چهار سال متوالی تولید کشور در سال ۱۴۰۱ به بالای یک میلیون دستگاه در سال رسید در سال گذشته قریب به یک میلیون و چهارصد هزار خودرو تولید و شماره‌گذاری شد و به‌نظر می‌رسد در سال جاری یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه خودروی داخلی تولید شود، اما تجربه نشان داده است هرگاه تولید از مرز یک‌ونیم میلیون دستگاه فراتر رود خودروسازان برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند و باید به طرح‌های لیزینگی و فروش قسطی روی بیاورند پیش‌بینی‌ای که به‌نظر بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو از شهریور ماه شاهد آن خواهیم بود.

۲ ـ راه‌اندازی سامانه یکپارچه و شفاف‌سازی عرضه سبب شد به‌یک‌باره به تقاضای یک میلیون دستگاه خودرو در سطح جامعه با سیستم نوبت‌دهی پاسخ داده شود بنابراین عرضه قطره‌چکانی خودرو که در این سال‌ها خود باعث بازارگرمی خودروسازان داخلی شده بود برداشته شد و اکنون با تداوم این عرضه‌ها با سیستم نوبت‌دهی به‌نظر می‌رسد خودرو به کالایی در دسترس برای عموم جامعه تبدیل شده است.

۳ ـ واردات خودرو بالاخره شکل اجرایی به خود گرفت. خبر‌های واردات محصولات کیا، هیوندای، تویوتا، فیات، میتسوبیشی و نیسان همه و همه حکایت از رنگی شدن دنیای خودروباز‌ها در یکی دو ماه آتی دارد. سیستم قیمت‌گذاری روی این محصولات توسط سازمان حمایت هم باعث شده است که امکان فروش این خودرو‌ها با قیمت‌های گزاف فراهم نباشد و واردکننده برای سود بیشتر مجبور به واردات تعداد بیشتری محصولات خواهد بود که معنایش این است که محصول به‌روزی، چون چانگان سایپا با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در دسترس مصرف‌کننده خواهد بود و عملاً جایی برای یکه‌تازی مونتاژکاران چینی در کشور باقی نمی‌ماند. از سوی دیگر طرح واردات خودرو‌های دست‌دوم هم خودش دلیل دیگری برای فروریختن قیمت‌ها در بازار کشور است.

۴ ـ خبر مهم دیگر در بازار خودرو اجرایی شدن قانون پولشویی و همچنین مالیات بر عایدی درآمد سرمایه است به‌گونه‌ای که قابلیت رصد کسانی که طی سال خرید و معاملات خودرویی از طریق خود و یا بستگان خود انجام می‌دهند از طریق راه‌اندازی سامانه متمرکز فراهم شده است، همچنین اگر کسی مثلاً خودروی پارس را به‌قیمت دویست میلیون از کارخانه بخرد و آن را به‌قیمت پانصد میلیون در بازار بفروشد باید مبلغ صد و بیست میلیون تومان از عایدی این معامله را یعنی در مجموع بیش از سی و پنج درصد مبلغ معامله را به‌عنوان مالیات بپردازد. شنیده‌ها حاکی از آن است که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یعنی ۹ درصد دیگر هم به‌زودی در خرید و فروش خودرو نیز حاکم می‌شود، بدین ترتیب با راه‌اندازی سامانه مذکور قریب به پنجاه درصد سود هر معامله خودرویی به‌عنوان مالیات اخذ خواهد شد که معنایش آن است که دیگر خرید و فروش خودرو نمی‌تواند محلی برای سود‌های هنگفت باشد. شنیده‌ها حاکی است که هماهنگی مناسبی بین وزارت صمت و قوه قضاییه در این خصوص در حال انجام هست و این شاید مهمترین دلیل برای فروشنده شدن بسیاری در بازار خودروی کشور در ماه جاری بوده است.

۵ ـ در این شرایط خودروسازان هم دستپاچه به عرضه بالای خودرو در ماه اخیر روی آورده‌اند طوری که دیگر تریلی برای حمل محصولات خود برای عرضه به بازار ندارند و تمام پارکینگ‌هایی که پیش از این خودرو‌ها را در آن انبار می‌کردند خالی شده است و از مشتریان خواسته‌اند که هرکس برای تحویل خودروی خود بیاید کارت هدیه دریافت می‌کند، چنین وضعی در نمایندگی‌های خودروسازان هم به چشم می‌خورد یعنی دیگر نمایندگی‌ها خودشان از دلالی بازار خودرو کنار کشیده‌اند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->